8 mei 2011

Ontwerp Driebergen-Zeist verbeterd?

Terug van vakantie lag een uitnodiging van de provincie op de mat voor een informatiebijeenkomst over het nieuwe station Driebergen-Zeist. Op 18 mei wordt het nieuwe ontwerp gepresenteerd in de tuinzalen van Antropia. Wij zijn benieuwd of de opmerkingen die we op 1 december gemaakt hebben, zijn verwerkt. Concreet gaat het ons om de volgende dingen:

  • Tweerichtingen bromfietspad minstens 4 m breed
  • Bochtstralen ontworpen met een ontwerpsnelheid van 30km/u
  • Hellingen niet steiler dan 3%, is het hoogteverschil groter dan 5 m dan hellingen niet steiler dan 2%
  • Opstelruimte van 5 m voor kruisingen
  • Bij hellingen uitrolruimte van 25 m voor een oversteek
  • In het verslag van de informatieavond van 1 december is gemeld dat de aandachtspunten worden meegenomen. Wij zijn benieuwd, want tijdens onze afspraak met wethouder Homan op 31 maart konden wij niet gerust worden gesteld. Hij durfde de maatvoering van allerlei fiets"details" niet meer ter discussie te stellen, omdat hij dan extra geld op tafel zou moeten leggen. Daarmee zouden de behoeften van 40 % van de treinreizigers genegeerd worden en een onbruikbaar station ontworpen worden.

    Alle maten zijn afkomstig uit de Ontwerpwijzer Fietsverkeer, CROW publicatie 230. Illustratie van de website http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl

    1 opmerking:

    1. ook al separaat gemaild, zinvolle en haalbare opties, voor/nadelen?:
      1. fietspad aan oostzijde N225 tweerichting verkeer maken?
      2. ipv fietsbrug; komende vanuit 3bergen en tbv richting station eerdere oversteekplaatsen maken? bij stoplichten A12 viaduct of Loolaan, KLPD inrit,.. en dan ook 2richtingen fietspad westzijde N225?
      3. ipv fietsbrug denken aan fietstunnel onder N225 door? ter hoogte van Shinty
      grt Wim

      BeantwoordenVerwijderen