20 april 2010

Afstelling verkeerslichten Station

Een van onze leden schreef ons:

Al 11 jaar fiets ik dagelijks van Driebergen naar Zeist en terug. Sinds een paar maanden zijn de stoplichten in werking bij het station Driebergen-Zeist. Wie dit verzonnen heeft!! Dagelijks maak ik mee dat als je vanuit Zeist naar Driebergen rijdt, tijdens het spitsuur tussen 17.00 en 17.30 uur, de fietsers nadat de spoorbomen weer zijn opengegaan meteen weer stil mogen staan voor een rood fietsstoplicht, terwijl het 2e fietsstoplicht een paar meter verderop op groen staat. De autos en bussen rijden vrolijk door terwijl een enkele fietser braaf voor het 1e stoplicht stil blijft staan, ook als er helemaal geen bussen in aantocht zijn. Dit leidt dus tot levensgevaarlijke situaties, omdat het gros van de fietsers nu dwars door het rood rijdt en een enkeling vol ergenis voor "Jan Doedel" staat te wachten. Mag je dan vervolgens doorrijden, staat het 2e licht op rood!!!. Wat mij betreft was de oude situatie veel veiliger dan wat het nu is. Ik vraag me af of degene die deze contructie heeft verzonnen het ooit zelf in de praktijk heeft uitgetest. Ik vraag de Fietsersbond dan ook wat jullie van deze situatie vinden, en of er een betere stoplicht afstemming voor de fietser kan komen nadat de spoorbomen open zijn gegaan.

Wij namen een kijkje en zagen het volgende (let vooral op rond 1:20).

We hebben de gemeente om opheldering gevraagd, maar nog niets gehoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten