6 februari 2006

NS automatiseert enkele fietsenstallingen

Van de site van OV-fiets plukten we onderstaand bericht. We hopen dat dit probleem zich in Driebergen niet voor zal doen, het station moet daar ook nog op de schop.

Om te kunnen besparen op personeelskosten automatiseert NS de toegang tot enkele kleinere stationsstallingen. Helaas gebeurt dat zonder overleg met OV-fiets. Het gevolg is dat klanten van OV-fiets (en dus ook van NS) opeens voor een dichte deur kunnen komen te staan. Tot onze grote spijt kunt u dus voorlopig géén OV-fietsen huren in deze fietsenstallingen:

Beverwijk Harderwijk Utrecht Overvecht

Dat vinden we ontzettend vervelend voor u. Hopelijk lukt het u om tijdelijk een andere oplossing te vinden om uw bestemming te bereiken. Kijk bijvoorbeeld voor een reisadvies op www.9292ov.nl.

Om ervoor te zorgen dat u vanuit de geautomatiseerde stationsstallingen binnenkort toch weer OV-fietsen kunt huren, gaat OV-fiets zo snel mogelijk overleggen met NS. We proberen dan praktische oplossingen te vinden, zoals automatische verhuur van OV-fietsen of verhuur via bijvoorbeeld de Wizzl. Ook vragen we de betrokken gemeenten een brief te sturen aan NS. Zelf kunt u OV-fiets óók helpen dit probleem op te lossen door een briefje te schrijven aan of een telefoontje te plegen met:

NS Klantenservice Postbus 2025 3500 HA UTRECHT

NS Klantcontactcenter: 0900 20 21 163 (0,10 euro per minuut) maandag - vrijdag: 8.00 - 18.00 uur

We houden u op de hoogte via de homepage van deze website, de nieuwsbrief voor pashouders en de mededelingen op de facturen die u van ons ontvangt. We hopen samen met u dat u snel weer overal OV-fietsen kunt huren!