8 december 2004

Odijkerweg en Breullaan brengen verwarring

Naar aanleiding van de reconstructie en de perronverlenging schreef een weggebruikster ons: De situatie bij het fietsgebied van het station: Ik persoonlijk, vind het nu erg onoverzichtelijk, maar wat mij vooral stoort is dat het fietspad bij de overgang vol staat met hekken en betonbandjes zonder dat deze obstakels goed verlicht zijn, het valt mij mee dat daar nog geen valpartijen zijn geweest met de mistige periodes. Zeker s'avonds zie je pas dat er wat veranderd is, als je er onderhand tegen aan rijdt!! Bijv. nu moet je ineens als fietser/brommer weer over het nieuwe wegdek i.p.v. het fietspad, alleen zichtbaar/ afgesloten door hekwerken. Het kruispunt richting de Breullaan vind ik raar geregeld. Als brommer moet ik volgens mij op het fietspad blijven staan, rechts van het verkeerslicht, terwijl de fietsers iets moeten doorrijden naar het stoplicht voor fietsers??? Dus als brommer moet je extra uitkijken voor de fietsers die voorbij willen richting Zeist/Driebergen, maar ook de fietsers en brommers richting Odijk willen passeren. Het blijft een haakse bocht (richting Odijk) die men moet nemen als je vanuit Zeist komt. Als je vanuit de Breullaan komt verwacht je als brommer eigenlijk dat je gewoon rechtdoor kunt blijven rijden, vind ik dan, als je daar niet bekend ben zie je niet goed dat je dus eerst naar links moet richting station en dan die leuke bocht naar rechts. Wie bedenken die haakse bochten, zeker geen mensen die veel op de fiets zitten, of brommer, of met een fietskar?? groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten